lördag 6 april 2024

Ingen fredagstaco i Finnmark


I mellan varje måltid äter vintorkat renkött. Här dtår Isak och skär upp mer. Så att vi har något att äta på innan middagen.



Kockarna i köket. Kokt renkam med potatis,morötter och löksås

Tadaaa… Bon apetitt

Varm buljong ska njutas under middagen. Det är alltså buljongen som blir kvar i grytan när man kokt renen. Man bara tillför lite extra salt och häller upp i tillbringare. Kan lova att jag  blev mätt.
Efter middagen skulle vi i väg på en hemma fest. Jag hade inte riktig packat för att åka på fest. Men Isak hsr allt. Jag fick låna den här fina poncho som han hade sytt. Och inte bara det! Han satte fast en stor risku som dekoration. Den är handgjort i rent silver och jag vågade inte fråga vad den kostade.
Men i dag var vi på besök i en silversmeden Juhl. Här fanns dey risku i samma storlek som kostade 10-18.000kr

Klar för fest!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Hej skriv gärna några rader till mig.
Det är så trevligt att få en lite hälsning

Hund på rymmen

I går efter jobbet lagade vi (läsa Wiggo) middag. Efter middagen tog vi med hundarna på promenad. Jag hade sett lite tidigare på dagen att d...