tisdag 28 november 2023

Hundarna

Jag och Bellman tog en tur till skogen i helgen som var. Mycket snö. Han fick upp en hare som han drev utan tapp i 120 minuter. Tyvärr krossade det en grusväg som är ganska trafikerad i helgerna. Jag kopplade ganska tidigt. Fick inte tillfälle att se haren heller. Men jag ville inte riskera att han skulle bli påkörd.
Jaktskylten borde kanske tvättas av? 

Bellman är med på kontoret varje dag. Som oftast uppför han sig bra.. men häromdagen sprang han ut på gatan. Där mötte han en hund. De bråkade lite, men det gick bra. Det var pinsamt att vara den med lös hund. Det är verkligen inte ofta det händer. Här sitter han och vill ha min matlåda.

Rapporten från Årjäng. Bill och mamma är lika frusna.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Hej skriv gärna några rader till mig.
Det är så trevligt att få en lite hälsning

Hund på rymmen

I går efter jobbet lagade vi (läsa Wiggo) middag. Efter middagen tog vi med hundarna på promenad. Jag hade sett lite tidigare på dagen att d...