söndag 3 december 2023

1 advent 2024

Pepparkaksdegen gjorde jag klar i förrgår. Leila Lindholms recept. Hittar ni härPepparkkaks recept.
Det blev två rejäla rullar med det. Det tog mig ca 4 timmar att kavla och steka alla. Lite längre tid än jag tänkte. Men det berodde på att jag använde de nya formarna. Det är figurer med ”hack” i så att man kan hänga de på kaffekopparna. Det slutade med att jag gjorde stora hjärtan. 
Det var -20,5 i morse när jag gick upp. Hade egentligen tänkt att jaga i dag, men det gick inte.



 Har samlat på mig en del formar under åren.

Granar och snöstjärnor 

Små och många…


Bellman låg framför kaminen i mellan promenaderna. Först var Wiggo ute med honom och  i eftermiddag fick jag en tur ut. Kallt men fint. Där är pepparkakorna klara för att förtäras. Bara glöggen som fattas….


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Hej skriv gärna några rader till mig.
Det är så trevligt att få en lite hälsning

Hund på rymmen

I går efter jobbet lagade vi (läsa Wiggo) middag. Efter middagen tog vi med hundarna på promenad. Jag hade sett lite tidigare på dagen att d...