söndag 7 januari 2018

Donald Duck Half marathon

I dag var det dags för oss alla tre att springa springa Halvmaraton. Det var betydligt flera deltagare och längre köer till allt,buss,bagage check,puljorna,bajamajorna etc. Vädret var lite varmare än de andra dagarna men jag och Sofie hade fortfarande på oss dunjackorna. 


Det värsta på morgonen var att vi var i den sista puljan och i från det att vi satte oss på bussen till det att vi började springa tog det 3,5 timme. Under den tiden står du i kö och kan möjligen sitta på asfalten. Men det är påfrestande för fötterna redan innan vi startar. Jag kollade på min stegräknaren innan loppet startade och den visade 5,5km.
I dag fick vi springa genom Askungens slott i Disney World. 

För många är det höjdpunkten. Jag tyckte det var fint att springa genom EPCOT. I morgo. Ska vi igjenom alla fyra parkerna. Magic Kingdom,Animal Kingdom,EPCOT,Hollywood Studios och ESPB world of Sports arenan. 

Det tog lång tid för oss i dag men till slut kom vi i mål. Toalettbesök och fotografering med Disney figurer längs med banan tog lite extra tid. Stela och nöjda hoppade vi på bussen efter loppet. På kvällen hade vi en reservation på Flying Fish. ( en av de bästa restaurangerna i Disney och den ligger på hotellet).

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Hej skriv gärna några rader till mig.
Det är så trevligt att få en lite hälsning

Hund på rymmen

I går efter jobbet lagade vi (läsa Wiggo) middag. Efter middagen tog vi med hundarna på promenad. Jag hade sett lite tidigare på dagen att d...