måndag 11 september 2017

Walt Disney World Half Marathon 2018 training

Jag använder Nike + running Coach programmet för att träna till ett Maraton.
I dag startar jag upp med vecka 20 av 27.
När jag sedan har klarat av det hoppar jag direkt på träningsprogrammet utvecklat av Jeff Halloway. Ett program special anpassat till Doopey tävlingen. För ett par år sedan sprang jag mitt första och enda halvmaraton i Tromsø. Nu har jag passerat 21km ett par gånger, både i terräng och på löpbandet. Just nu känner jag mig ganska säker på att genomföra ett halvmaraton.
Den här veckan är det mycket stryketräning, intervaller och vila.
Här är en karta och löpprofil på halvmaraton. Det ser ut som att vi startar på EPCOT parkeringen och går i mål där. Det alla pratar om är att man nu får springa genom Askungens skollt inne i Magic Kingdom. Det är lite förvirrande när allt räknas i miles.
För övrigt har Walt Disney World varit stängt i två dagar. Det är första gången i historien.
På grund av den hänsynslösa orkanen Irma är 6 miljoner människor utan ström i delstasten Florida.








Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Hej skriv gärna några rader till mig.
Det är så trevligt att få en lite hälsning

Isfiske och silver

Isfiskartävling på Miron. Här var det full rulle hela lördagen med stora och små isfiskare. Tävling i kastspö för barnen med indelning i frå...