tisdag 11 oktober 2016

Jakt på Valdresflya

Det var ISKALLT när jag vaknade i morse. Planen var att smuggla in bössa och Bellman i bilen utan att Eric skulle bli allt för sur. Han fick så klart se mig i jaktkläderna och vägrade att lämna bilen. Men till slut fick jag muta honom med ett grisöra och låst in honom i hundgården. Jag och Bellman åkte upp till valdresflya och parkerade vid gamla Ungdomshärberget. Här gick vi in och förbi Fisketjärnsnuten. Det var en del snö i terrängen och jag fick se spår från folk,hundar ren OCH hare. Det gjorde mig glad för jag var lite osäker på om det var hare här uppe på 1389möh. Bellman sökte bra och vi hittade lite harskit. Det var så fint ute...
Bitihorn ( 1608)

Bellis 8 månader

Underbar utsikt

Bellman kämpade på upp för berget.

1 kommentar:

Hej skriv gärna några rader till mig.
Det är så trevligt att få en lite hälsning

Kautakeino

Ja vi har bokat en helg till Kautakeino. Någon åker till Spanien och någon väljer att åka till Nord Norge… VG skriver att det är nu -34 grad...