torsdag 13 oktober 2016

Nu är det sommar igen?

Eller är det vinter?
Termometern visade -7,5 i morse när jag gick upp, bilen såg ut som en igloo. Brrr...
Det blev de tjocka långkalsongerna under skinnbyxorna och ulltröja. Båda hundarna följa med och de var inte svåra att be...
Vi fick med oss en ny jaktkamrat och släpte hundarna runt klockan 08:15, fantastisk soluppgång över Vinstervatn.
utsikt mot Haugseter

Lasse och Wiggo

Na na na na na na Naaa BATMAAAN....

Eric voffen <3 td="">

Bellman tigger lunch av Lasse
Jag hade tagit på mig allt för mycket kläder i dag visade det sig. Det slutade med att jag fick gå runt i bara långkalsongerna och ryggsäcken blev full med kläder. Svettigt var ordet! Det var högsommar temperatur vid lunchtid. Sjön låg spegeblank och terrängen var snustorr. Därför blev det väldigt svårt för hundarna att få upp något spår. Det har inte regnat på evigheter.
Vi fick en fantastisk dag i fjället fast än att vi inte fick tag i någon hare den här gången.Vi såg ett par ripor men det var allt.





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Hej skriv gärna några rader till mig.
Det är så trevligt att få en lite hälsning

Hund på rymmen

I går efter jobbet lagade vi (läsa Wiggo) middag. Efter middagen tog vi med hundarna på promenad. Jag hade sett lite tidigare på dagen att d...