måndag 10 oktober 2016

Rock n Rein

Lördag kväll åkte jag över till Gjendesheim och reinsriket. Avslutning på höstlovet och efter en succe sommar för alla turisthytter och Gjendebåten. I stortältet bjöds det på helstekt ren och massa godsaker. Jag blev inbjuden av Gjendebåten, jätte trevligt. Kvällen avslutades med att Staut stog på scen. Jag tog bara ett par bilder tidigt på kvällen, orkade inte springa runt med den stora kameran.
Fjällmys med utsikt över Gjendesjön

Det var över 500 personer som åt och festade hela natten lång i tältet

Scenen, trubadurer, tal och STAUT uppträdde här under kvällen.
Jag körde tillbaka när konserten var färdig eftersom jag skulle på jobb söndag morgon.
Stjärnklart över Valdresflya, helt fantastiskt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Hej skriv gärna några rader till mig.
Det är så trevligt att få en lite hälsning

Isfiske och silver

Isfiskartävling på Miron. Här var det full rulle hela lördagen med stora och små isfiskare. Tävling i kastspö för barnen med indelning i frå...