fredag 12 oktober 2012

Last day walking....

Vaknade upp innan tuppen! Natten var inte så kall som vi hade blivit varnade för. Med dubbla sovsäckar var det nästan lite svettigt. Campen ligger på 4200m.ö.h. Efter en kopp Cocate fick vi pannkakor till frukost. Kvällen innan satt vi uppe lite längre och pratade. Det visade sig att några hade åkt Gjendebåtene i sommar och kände kaptenen Kåre. Världen är liten. Där sitter vi i Anderna och plötsligt visar det sig att vi har gemensamma bekanta. Vi var en grupp ifrån hela världen Fiji,Australien,Japan,Canada etc.
Efter frukost gick vi i rask marsch ner många hundra höjdmeter. Vegetationen ökade, det har varit överraskande mycket träd och buskar så högt upp. Men nu kom vi ner bland höga stora träd, trollaktiga stammar som böjde sig i alla rättningar. Under vandringen har jag fått en känsla av att jag befinner mig i en saga. Dimman hänger i luften runt bergen, de gröna dalarna och bergsformationerna ser ut som i filmen Avatar. Obeskrivligt!
När jag kommer hem kommer jag lägga ut de bilder jag tagit med kameran.
När vi kom fram var det stora leenden på alla och vi kände oss mer sammansvetsade än någonsin. En natt på hotell i Aguas Calientes väntade på oss.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Hej skriv gärna några rader till mig.
Det är så trevligt att få en lite hälsning

Hund på rymmen

I går efter jobbet lagade vi (läsa Wiggo) middag. Efter middagen tog vi med hundarna på promenad. Jag hade sett lite tidigare på dagen att d...