söndag 12 december 2021

3 e Advent - Jakt på Netabu

Packade bilen i morse med skidor och jaktryggsäck. Ingen sovmorgon när det är 3e Advent här i huset. Det var mycket snö och inte plogat så det blev som planlagt, fjällskidor,ryggsäck,börsa och magbälte med Bill den första sträckan in i skogen. Det gick fint men jag hade på mig alldeles för mycket kläder. Var tvungen att stoppa och packa om lite effter ett par hundra meter. 
Väl inne vid Netabu släpte jag Bill strax innan köoclan 08:00. Det var fortfarande mörkt. Tur att jag kom ihåg att ta med pannlampan.

Premär med skidorna den här säsongen. Ovanligt sent egentligen!

Bill funderar på nästa drag. Han drog i väg 1,5 timme utan att komma tillbaka. Då var halsbandet fullt med is och han tog en pause medans jag tinade av isen.

Netabu

3e Advent. Firade jag här med kaffe och Janssons frestelse piroger. Det var väldigt gott! 

Det var mörkt ute, men jag tände alla ljus inne.

Här ligger Bill och väntar på nästa runda. 

Har en självutlösare på klockan, men det är inte så lätt att få med allt på ett kort. 

Netabu

I dag blev det den blå Villmarksgensern 
Jag avslutade innan klockan 13:00. Bill fick aldrig någon hare på benen, men jag tror han jagade mård. Han var iallafall nöjd med att få springa fritt i skogen idag.


Väl hemma blev det strut/kromkake baking! Nam nam

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Hej skriv gärna några rader till mig.
Det är så trevligt att få en lite hälsning

Hund på rymmen

I går efter jobbet lagade vi (läsa Wiggo) middag. Efter middagen tog vi med hundarna på promenad. Jag hade sett lite tidigare på dagen att d...