söndag 13 augusti 2017

Mil etter mil... sjöng

Ja John Teigen sjöng, mil etter mil. Jag och Bellman springer mil etter mil.
Wiggo släppte av oss vid Båtskaret i morse. Målet för dagen var 21,5km.
Klockan visade 22,5km när vi kom hem så det var bra. Men det var en lång tur😅
Fjället har intagits av hösten. Hjortron,blåbär och röda/oranga färger. Bellman stötte på en jättestor svamp han blev rädd för, modig hund? Sedan tyckte han att det var läskigt att möta folk meg vandringsstav och hatt, då morrade han. Lite pinsamt.
Vi mötte en hel del orienterare vid Gravholdskampen och in mot Olevann. Några familjer mötte vi också när vi närmade oss Knausen.
 Både jag och Bellman med lera och koskit upp till knäna, måste varit en vacker syn.
Och att Bellman då börjar skälla och morra gjorde nog inte vårt intryck av oss bättre.
 Men men... det är plats till alla på fjället. Kul att det är mycket liv och rörelse även när man kommer längre in i fjället. Jag kunde inte motstå frestelsen att plocka med mig lite hjortron.
Här kommer några bilde från dagen
Start vid Heklefjell
Heklefjell mot Bitihorn. Fina tussar med Myrull.
Halvmoget guld
Sniff sniff
Vi mötte kossor på stigen och var tvungna att vända om , när vi närmade oss Olevegen. Tog rundan ner mot Bamseli och hem istället. 
Nu blir det benen högt och indisk mat till lunch.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Hej skriv gärna några rader till mig.
Det är så trevligt att få en lite hälsning

Isfiske och silver

Isfiskartävling på Miron. Här var det full rulle hela lördagen med stora och små isfiskare. Tävling i kastspö för barnen med indelning i frå...