lördag 4 november 2023

Tres Trapi och Arashi Beach

I dag gick vi upp när klockan ringde 06:10. Vi åt en snabb frukost och körde 10 minuter till stranden Tres Trapi.
En pytteliten strand med höga kanter med lavasten. Här är det nämligen en fin plats att snorkla efter sköldpaddor på morgonen. De äter sjögräs en bit utanför stranden. Vi var inte först på plats, men några av de första. Jag tog fatt på snorkel och min nya bästa kompis, Nudeln som håller mig flytande i vågorna. Wiggo fick vara fotograf.
De här fiskarna ser man lite överallt. Havsbotten är ganska grå och inte så färgsprakande som det var på Maldiverna.
Men tittar man noga kan man se små,små fiskar. Likadana de säljer i djuraffären hemma. Jag tror jag såg bland annat guppies och Black Molly i dag.
Men det är såklart, väldigt spännande med sköldpaddorna.
En lång filur kom simmande i ytan här.
Så här ser det ut vid Tres Trapi strandkanten. Men det är fin sand på botten där man kan stå, innan det blir djupt.
Arashi Beach, först på plats. Då är man kung och får ett slott…eller palapa.
Underhållande att se pelikanerna på Arashi Beach, de dyker ner och fångar fisk. Plötsligt dyker de framför dig eller bakom dig. De är ganska stora så det plaskar rejält.
Efter strandhänget på Arashi åkte vi och åt lunch på en speciell plats som heter Lionfish. I morgon hämtar de vår kära bil 
så vi tankade upp i dag. Jag köpte en iskall kokosnöt på bensinmacken. Någon köper kaffe på bensinstationen och någon (turist) köper kokosnöt med parasoll. Jaja..är det semester i Västindien så är det.
Arashi Beach.

1 kommentar:

Hej skriv gärna några rader till mig.
Det är så trevligt att få en lite hälsning

Hund på rymmen

I går efter jobbet lagade vi (läsa Wiggo) middag. Efter middagen tog vi med hundarna på promenad. Jag hade sett lite tidigare på dagen att d...