torsdag 2 november 2023

Baby Beach

Dagarna rullar på här i Karibiska öarna. I går kväll gick vi på bio. En promenad på 10 minuter tog oss till Gloria. Här finns det en stor bio, Olive Garden, Starbucks och en kinesisk restaurang, säkert en kedja det också.

Vi såg en action komedi som heter Freelance, bra underhållning. Vi satt gott i VIP rummet och beställde öl och snacks
När filmen var slut och vi skulle gå hem regnade det, vi kunde se hur åskan och blixtrar lyste upp himlen. Nu gör det inte så mycket att det kommer lite regn när det ligger på 30 grader varm både dag och natt.
Allt är blött hela tiden ändå. Vi torkar kläder och handdukar dygnet runt.

I morse gick vi en snabbis till Eagel Beach stranden och simmade lite. Dave var på plats i dag också.  Eftersom vi inte lade oss till för att sola blir det ingen rolig historia i från honom i dag.
Fint väder och lite sjö.

Vid 10:30 kom hyrbilsföretaget hit med bilen vi har hyrt. Det gick snabbt och smidigt. De filmade hela bilen på plats och mailade mig filmen. Om det skulle uppstå skador.
Vi hade redan packat alla väskor och snorklar så vi satte kurs mot Baby Beach. Det är en lagun på sydspetsen av ön. Det skulle enligt internet och guideböcker vara en fin och lugn plats för snorkling.
Det tog oss ca 35 minuter att köra dit. Första stoppet blev Rum Beach Bar, här köpte vi lunch och provbadade deras infinity pool. Jag åt dagens, som var red snappar och Wiggo beställde hamburgare. Allt var gott och väldigt trevlig stämning som på alla platser och restauranger vi har besökt hittills.
Redsnapper

Restaurangen hade en egen pool med utsikt över bukten.

När klockan närmade sig 13:30 körde vi och parkerade lite längre bort för att gå ner till själva Baby Beach. Vi kunde se vad stormen hade härjat, flera parkeringar var översvämmade och avstängda.
På stranden var det full rulle så att säga.   Mycket folk vid den enda baren och längs med strandkanten. Vågorna var högre än vad jag hade förväntat, kanske beror på det väder som härjar runtomkring oss. Vi kunde se över till Venezuela, det var ganska coolt.
Vi hittade en lite mer öppen plats längs med vattnet där vi slog läger. Här stannade vi till nästan klockan 16.

Vi körde genom huvudstaden och hem igen. Handlade på Super food innan vi kom helt hem. Det är alltid en miljon människor och handlar mat där, så det tar en evighet.
Men de verkar ha allt. Vi köpte med grillspett som Wiggo ska grilla till middag.
Och en flaska med rom,  i har fått lite pirat inflytande här på ön.