torsdag 9 november 2023

Palapas

05:40 ville Wiggo gå upp i morse. För att vinna strandkriget om de bästa palapas. Alltså de som står längst ut mot havet.
Vi packade ryggsäckar, hängde på oss solstolar och traskade ner till stranden före klockan 6. Men när vi kommer ner ser jag att det är fullt på alla palapas, på första raden. Det var först svårt att se, eftersom det var så tidigt på morgonen, innan solen ens hade gått upp!!
Men inte en enda ledig på första raden. Jag börjar gapskratta i mörkret på stranden. Det rör sig folk runtomkring oss men det är mörkt. Det kommer plötsligt en amerikansk man fram och säger att det är en ledig palapas på rad nummer två bakom honom. Den får det bli…
semesterlivet…fortsätter..gäsp..
Det var bara att ta upp Kindle och läsa vidare, i väntant på soluppgången.

I ljuset av min Kindle
Arena Condo, här är vår pool rätt utanför vår terrass. En liten jacuzzi i hörnet,med skållhett vatten.
En dusch och toaletter där bakom, och receptionen 
Första parkett ca klockan 7 på morgonen. Det är full rulle på stranden om morgonen och strandpromenaden. Det är enda chansen om man vill få in lite träning i form av långpromenad eller löpning. Eftersom det är så varmt mitt på dagen. Sedan blir det mörkt klockan 18.00. 
Hårt strandliv när man ska upp mitt i natten för att få den bästa platsen. Här vilar man på rad nummer två, det går bra det också.
I går kväll grillade vi, Wiggo fixade tonfisk med ris och mangosalsa.
Lunchen i går bestod av två varma kanelbullar med kristyr från Cinnabon och två stora kaffe!
Kanske tur att vi inte är på semester så många veckor om året?











Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Hej skriv gärna några rader till mig.
Det är så trevligt att få en lite hälsning

Hund på rymmen

I går efter jobbet lagade vi (läsa Wiggo) middag. Efter middagen tog vi med hundarna på promenad. Jag hade sett lite tidigare på dagen att d...