måndag 13 november 2023

Hemresan blev lite längre än planlagt

Flygplatsen i Aruba, lördag eftermiddag .
Klockan 16.00 lördag eftermiddag kom Suntransfer chauffören och hämtade oss på Arena Condo. Och klockan 22:30 söndag kväll gick vi in dörren på Liavegen,Beitostølen. 
Det tar ca 15 minuter att åka till flygplatsen från Eagel Beach. Vi hade blivit varnade av alla amerikanare att det var en lång och besvärlig process att check in och gå genom tullen på Aruba. Men så var det inte. Det visade sig gå väldigt fort och smidigt. Det kan så klart bero på att vi flyger till Europa och inte USA. Oavsett fick vi väldigt god tid på flygplatsen innan flyget skulle gå. Vi satte oss på en bar och tog en sista semesteröl. Då kom regnet, det bara öste ner. Flygpersonalen på backen sprang som yra höns och vattnet steg på backen. En ganska okej dag att lämna paradisön på. Vi flög från Aruba kl 19:20, till Bonair. Här gick passagerare av och på. Och med våran tur blev vi försenade på grund av något, kommer inte i håg vad. Jag kände mig lite åksjuk dessvärre. När vi hade suttit i två timmar och äntligen var på väg mot Amsterdam och ingen på raden bredvid slutat skrika, blev jag ännu dåligare.
Så fort vi var uppe i luften sprang jag in på flygtoaletten och 🤮 spydde. Allt snurrade! 
Som tur var hade jag och Wiggo bokat en rad med två stolar, jag behövde därför inte klättra över några okända personer för att ta mig till toaletten. 
Förståligt og blev det ingen middag på mig den här kvällen ombord på flyget. Jag bröt mig när Wiggo försökte äta en påse nötter, han fick vara så snäll att bara lägga bort den.
Sedan fick jag sova ganska mycket. Vaknade när vi närmade oss Amsterdam. Då stod det klart att vi inte kom att hinna med flyget till Oslo. KLM hade bokat om oss automatiskt till nästa lediga flygning 16:35 (lokal tid). Det blev då ett par timmar med väntande i Amsterdam.
Jag mådde mycket bättre men fick inte i mig någon mer mat. Gjorde åt de sista dollarna på hyacint och amaryllis knölar i en blomsteraffär på flygplatsen. Mycket bättre än att köpa mat.
Så var det nya flyget till Oslo också försenat, vi fick igen sitta och vänta inne på flyget. En lång resa hem alltså.
Väl på Gardemoen blev det lite mer shopping i tax-freen. Bilen startade och vi kunde köra hem till Beitostølen där pappa väntade uppe med hundarna.
Det var ett kärt återseende att komma hem, jag stupade i säng. I dag ( måndag) blir det att försöka packa upp, tvätta och komma i form. Får se hur mycket jetlaggad man är.  Kroppen känns inte riktigt i form.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Hej skriv gärna några rader till mig.
Det är så trevligt att få en lite hälsning

Hund på rymmen

I går efter jobbet lagade vi (läsa Wiggo) middag. Efter middagen tog vi med hundarna på promenad. Jag hade sett lite tidigare på dagen att d...