fredag 29 april 2022

Bills fotografering

Min vän Frederick har jobbat som fotograf i många år men har nu ändrat inriktning ifrån människor till hundar. Hur fantastiskt är inte det?
Vi tog tillfället i akt och bokade in en fotografering med honom. Lite spännande och svettigt att få en livlig hund att stå stilla? Men Bill var tålmodig. 


Vi har tränat en del att stå stilla inför kommande utställningar, men det blir oftast lite så som så. Den här gången skulle han också stå på en bänk. Jag tänker att all träning är bra träning så länge hunden är villig och tycker det är roligt. 

I mellan ökterna kastade vi tennisboll. 
Efter 20 minuter blev Bill sliten och varm, tungan hängde ut och det blev lite roliga bilder det också. Fotografering gick ändå fort. 
Ett tips är iallafall att ladda upp med hundgodis och kanske favorit leksakerna. 
Vi använde ett torkat harhuvud att locka med. Han fick så klart fatt i det och sprang i väg. Men det blev bra till sist. Nästa gång vill jag ta med såpbubblor.
Lite roligt att fotografera en jakthund studio, vanligare att alltid se fina foton i från skogen eller fjället.
 Nu kom verkligen de fina färgerna och ögonen fram.


Kaptein Sorte Bill av Maurvangen
Foto: Hamar Hundefoto

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Hej skriv gärna några rader till mig.
Det är så trevligt att få en lite hälsning

Hund på rymmen

I går efter jobbet lagade vi (läsa Wiggo) middag. Efter middagen tog vi med hundarna på promenad. Jag hade sett lite tidigare på dagen att d...