måndag 11 oktober 2021

Jaktträning med Bill

De senaste gångerna vi varit ute har vi funnit harskit men inte lyckats att få upp haren. Bill kämpar på. Det har varit eiktigt ruskväder, dimma och regn de sista veckorna.
Söndag åkte jag in Jotunheimsveien och släpte på en plats det brukat vara hare. Men vädret var förfärligt. 
Efter drygt en timme koplade jag och bytte plats.


Mot Gravolskampen gick vi, och harskit hittade vi. Bill kämpade på men haren satt nog och tryckte bakom eller under en av alla miljoner stenblock. 

Det ser ut som att det är fint väder, men det var det inte. Orkade inte fotografera dimman och regnet. Det kom nästan snö en stund.

Bill kollar in vandrarna som går på andra sidan tjärnet. Han blev borta över en kulle och jag hörde skall. Han hade träffat på ett par med två engelska sätrar, en i spårlina och en lös. Men tro det eller ej, när jag kallde in honom så kom han tillbaka. Han är så himla duktig.
Det var nog bästa träningen den dagen. 

Det blev iallafall gott över en mil med sökande efter Jösse.

Bill försvinner totalt i terrängen. Det är viktigt att ha väst på honom.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Hej skriv gärna några rader till mig.
Det är så trevligt att få en lite hälsning

Hund på rymmen

I går efter jobbet lagade vi (läsa Wiggo) middag. Efter middagen tog vi med hundarna på promenad. Jag hade sett lite tidigare på dagen att d...