torsdag 6 oktober 2016

Trattisar och superfood

Jag fick en hel del trattkantareller i dag av Patrick. Han hade plockat dem i en tröja när han var på jobb i klätterparken.
När jag kom hem från jobb rensade jag dem och la dem i torkmaskinen. Har aldrig använt den förut men det fungerade fint. Doftar svamp nu. 
Tog ca 5 timmar att torka dem
Efter träningen lagade jag en grön supersmoothie
Jag frös in några äppelklyftor jag fick av mormor det fick bli basen.
5-7 klyftor frusna äpplen
2 dl äppeljuice ( jag har gjort min egen)
1 dl alpro vaniljyoughurt 
1 msk vetegräs 
1tsk spirulina
Mixa.... njut

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Hej skriv gärna några rader till mig.
Det är så trevligt att få en lite hälsning

Isfiske och silver

Isfiskartävling på Miron. Här var det full rulle hela lördagen med stora och små isfiskare. Tävling i kastspö för barnen med indelning i frå...