fredag 1 april 2016

April April jag kan lura dig vart jag vill

God morgon...
Bellman vaknade vid 05:30, Wiggo hade valpvakt och släppte ut honom på linan. Sen sov vi två timmar till, jag,Wiggo och Eric i sängen och Bellman i sin bur. 
När klockan ringde och Bellman hade tröttnat på att vänta att vi skulle vakna fick han komma ut igen. 
Wiggo gjorde kaffe och tände en brasa i spisen, Bellman fick frukost. Jag och Eric låg och drog oss fem minuter till innan jag gick upp.

Morgonen är ganska lugn och Bellman börjar bli mer och mer en hund. Masar mindre och lyssnar när vi säger i från. 
Men det är när vi sitter i TV soffan det händer. -Var är Eric?
Han brukar ligga och dra sig i sängen tills någon tar på sig ytterjackan i hallen. Men plötsligt är han spårlöst borta. 
Vi öppnar alla dörrar i hela huset, ingen hund. Vi tänker att han kanske hade gått ut i hundgården utan att vi märkt något.
Men där var det ingen hund...
Han är spårlöst borta och sist vi såg honom låg han i vår säng på sovrummet.
Vi spolar tillbaka och går igenom hela morgonen igen....

Då kommer Wiggo på att han öppnade källardörren ett par minuter när han tände brasan. 
Där nere i källaren har Eric riggat till sig en sovplats, i en stor resväska. April, April tänkte nog Eric när han såg våra förvånade miner när vi sprang ner trappen till källaren.
Han är helt klart inte 100% nöjd med  att ha en valp i huset.
Tack och lov hade han inte sprungit till skogs. Det är harspår överallt nu!
Släpp mig in!!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Hej skriv gärna några rader till mig.
Det är så trevligt att få en lite hälsning

Kautakeino

Ja vi har bokat en helg till Kautakeino. Någon åker till Spanien och någon väljer att åka till Nord Norge… VG skriver att det är nu -34 grad...