tisdag 5 april 2016

Valpdagbok - Veterinärbesök

Bellman är nästan 12 veckor och i morse var vi hos veterinären i Fagernes. Fick flytta över alla vaccinationer till passet och prata lite med veterinären. Vi bestämde att gå från 4 måltider till 3 om dagen. Hon sa också att vi kan köra på med valpfoder tills han är 1 år. Men jag har hört många delade meningar om det, så får se hur vi gör.
Han vägde 9,9kg enligt vågen hos veterinären. Han uppförde sig exemplariskt och som alla andra barn gick vi till godis affären( läs djuraffären) efteråt.
När Bellman hade sin förmiddagsvila tog jag med Eric på en löptur längs med sjön i Fagernes. Isen ligger fortfarande.
Men på gångvägen började det bli vår. Efter 8,5 km. Hängde Erics tunga som en slips och jag kände mig ganska mör själv.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Hej skriv gärna några rader till mig.
Det är så trevligt att få en lite hälsning

Hund på rymmen

I går efter jobbet lagade vi (läsa Wiggo) middag. Efter middagen tog vi med hundarna på promenad. Jag hade sett lite tidigare på dagen att d...