onsdag 30 mars 2016

Första harskiten

I dag tog jag med mig Bellman och Eric till den vinterstängda vägen som går över Valdresflya. På lördag öppnar den för säsongen, lite tråkigt, lite bra. Det är fint som snus att gå promenad där när vägen är stängd, men det är gott att vi går mot ljusare tider. Det är trots ett tecken på att våren är på väg även här på 1000möh.

I dag var alltså dagen då Bellman hittade sitt egna harspår, med harpluttar i. Han blev tokig å smaskade i sig det. Kul, han är rätt självständig men Eric är så klart hans idol.
Eric hoppat upp på de höga snökanterna och Bellman skriker i frustration när han inte klarar av att göra det samma.
Jag har inte hundbur i bilen men det gick hur bra som helst att ha dem tillsmmans i bagagen. Jag stoppade för att handla och tanka, när jag kom tillbaka till bilen sov Bellman och Eric hade koll på läget.

Eric har nu lite "egentid" inne och Bellman har hundgårdsträning. Jag står och observerar honom i från köksfönstret. Kan se nu att dörrmattan inte kommer att få vara i fred i hundgården, men annars ser det ut att hå fint.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Hej skriv gärna några rader till mig.
Det är så trevligt att få en lite hälsning

Hund på rymmen

I går efter jobbet lagade vi (läsa Wiggo) middag. Efter middagen tog vi med hundarna på promenad. Jag hade sett lite tidigare på dagen att d...