fredag 6 november 2015

Nyfiken i en strut

I dag låg dimman tät när vi åkte i från Beitostølen men det lättade lite när vi närmade oss skogen.


Den här nyfikna krabaten ville nästan följa med oss hem i dag.
Under dagen har vi blivit förföljda av den här lavskrikan. Hon åt ur handen på oss till sist.
Det började dock bli lite mycket när hon satte sig på gevärpipan, när jag satt i harpasset.
Se filmen jag filmade, lite längre ner här på sidan.
Pappa hjälpte till att skrapa getskit från verandan.
Och jag tog ut alla möbler,matt och filtar. Kokade upp vatten och skurade allt med grönsåpa.
Städat och klart till jul här nu!
Eric jobbade på hela morgonen med en gammal hare, när det närmade sig lunch fick pappa se den, en stor vit hare. Två gånger passerade den. Nio liv på harar också kanske? Det är säkert samma Trôllhare jag jagat på de sista tre åren nu haha...
Eric rundade precis 3 mil när vi bestämde för att avsluta och åka hem. Det blev 6 timmar i skogen trots allt. Smörgåsarna gick till pippin och kaffet tog slut ganska tidigt i morse, det var gott att komma hem och få sig en varm dusch.

Dagens naturfilm :P


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Hej skriv gärna några rader till mig.
Det är så trevligt att få en lite hälsning

Hund på rymmen

I går efter jobbet lagade vi (läsa Wiggo) middag. Efter middagen tog vi med hundarna på promenad. Jag hade sett lite tidigare på dagen att d...