torsdag 5 november 2015

Novemberjakt

Vi väntar fortfarande på snö här i fjället. Men det ser ut att dröja minst en vecka till. Hararna är säkert nöjda men det är väldigt opraktiskt att vara klädd i vitt nu...
I morse hade vi ställt klockan på 05:30 och det var bara att smöra smörgåsar och brygga kaffe. Eric var klar och västen satt som den skulle. Pappa var tvungen att själv klippa och sy i den. Eric är för grov över bröstet och smal runt midjan för att den skulle passa. Men nu så går det bra.

I väg mot Netabu bar det, när vi kom in på grusvägen började Eric pipa som vanligt. Det dröjde ca 10 minuter till det att vi släppte honom tills han fick upp en hare på benen. Han drev på bra och det slutade med att Wiggo fick fälla haren.

Eric hittade den och kom springande med den i munnen, superglad. Han la ner haren vid mina fötter och var så stolt. 
Solen gick upp och himlen blev rosa, vi släppte igen men hade inga planer om att skjuta igen. Netabu fick en en liten höststädning medans vi eldade i kaminen. Flugorna vaknade till liv och det var som taget ut Flugornasherre. Hjälp vad äckligt det kan vara med en miljon spyflugor.  Innan klockan slog 10:00 var  jag tillbaka på jobbet. En produktiv morgon måste jag säga. Och en lycklig harhund!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Hej skriv gärna några rader till mig.
Det är så trevligt att få en lite hälsning

Hund på rymmen

I går efter jobbet lagade vi (läsa Wiggo) middag. Efter middagen tog vi med hundarna på promenad. Jag hade sett lite tidigare på dagen att d...