fredag 19 juni 2015

En variant av midsommarfirande i fjällen


Glad Midsommar till er alla...
Har firat midsommar i kväll med två danskar, en finska och en syd afrikan. Man tager vad man haver. Jag drog på mig långkalsonger och en klänning. Letade fram den garanterat fästingfria midsommarkransen och begav mig i väg.
Finland är väldigt duktiga på snapsvisor. Danmark lagar väldigt god mat och syd Afrika tycker, att vi Skandinavier har konstiga traditioner. 
Midsommar selfie
En variant av majstång i Norge
Svensk import
Stekt sill
Gubbarna fick en hedersplats på bordet.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Hej skriv gärna några rader till mig.
Det är så trevligt att få en lite hälsning

Hund på rymmen

I går efter jobbet lagade vi (läsa Wiggo) middag. Efter middagen tog vi med hundarna på promenad. Jag hade sett lite tidigare på dagen att d...