söndag 21 juni 2015

Egen tid och tränings diciplin...

Egen tid är något jag uppskattar, kanske mer än de flesta.
Vandra omkring i skogen eller på fjället. Sitta själv på harjakt i mörkaste november. Det är helt fantastiskt. Men jag är aldrig ensam, Det är stor skillnad på att känna sig ensam och att vara själv.
Wiggo har flyttat till Gjendesheim för sommaren och jag spenderar min vakna tid på jobb,träning,läsa alla böcker jag har liggande i en hög och bara vara.
Nu planläggs också Argentina/Brasilien resan och mina nya guideböcker har precis dumpat ner i brevlådan.
Tänk så spännande det blir att se Jesus  i Rio och pingvinerna i Ushuaia. En av böckerna handlar om "vett och ettikett" i Argentina. De gillar inte vegetarianer där :P haha....

Annars var det exakt ett år sedan jag, Sofie och Al sprang Midnight Sun Marathon i Tromsø.


Undrar när jag ska våga mig på ett helmaraton?
Eric är fortfarande inte helt bra i sitt ben och det har därför mest blivit promenader och inte löpträning med hundarna den här veckan. En av dagarna sprang jag 3km med Eric och sedan hem och bytta ut honom med Rambi för ytterligare en runda.
Det är verkligen perfekt att ha gymmet i källaren. Inga ursäkter att det är långt och besvärligt att ta sig till något träningscenter.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Hej skriv gärna några rader till mig.
Det är så trevligt att få en lite hälsning

Hund på rymmen

I går efter jobbet lagade vi (läsa Wiggo) middag. Efter middagen tog vi med hundarna på promenad. Jag hade sett lite tidigare på dagen att d...