lördag 18 april 2015

Livet på landet

Den snälla polisen på Heggenes hade beställt god service till mig på polisstationen i Gjøvik. Jag fick mina papper (med extra kopior) och vi åkte till tullstationen i Edane.
Tullmannen bekräftade att jag absolut inte fick ha min börsa i Norge men det var okej att ha den i Sverige hos pappa. Sista delen blir nu att söka tillstånd av ISP (700kr). När det invilgats får jag ta med gamla Bettan tillbaka till Norge.
Sjukt jobbigt att inte vara kriminell kan jag tycka just nu!!
Oavsett försöker jag njuta de oplanerade dagarna jag har i Årjäng.
Valpbesök hos Jörgen i går eftermiddag. 7 stycken Gråhundbebisar som var klara för att flytta hem till sina nya familjer.
Jag och pappa åkte till skogen i morse och sköt lerduvor. Riktigt roligt.
Eftermiddagen gick åt till att hjälpa mormor. Jag körde traktor och krattade igen diket där de lagt ner jordvärme.
Vi kollade mjärden också men tyvärr var det ingen fisk i den.
Pappa
Har satt på min Mercury 10hästare på ekan, det gick lite fortare ämnad det brukar. Härligt att komma ut en liten tur på sjön. Vi såg ett par andra båtar också,det börjar röra på sig nu.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Hej skriv gärna några rader till mig.
Det är så trevligt att få en lite hälsning

Hund på rymmen

I går efter jobbet lagade vi (läsa Wiggo) middag. Efter middagen tog vi med hundarna på promenad. Jag hade sett lite tidigare på dagen att d...