lördag 21 mars 2015

Huvudstaden

Äntligen ledigt!
Tror inte att jag varit längre än 4 mil(Fagernes) i från Beitostølen sedan i början av Januari. Och det var till polisstationen i Gol. Innan det var sista gången jag var utanför kommungränsen, Roadtrip i sydstaterna i oktober. Det var nu verkligen på tiden att få lite distans till jobb och hem :)
Fredag kväll såg vi Bryan Adams i Oslo spektrum. Det var hög allsångsfaktor och han framförde alla hitsen.
Magiskapades när hela spektrum släktes ned och i skenet av 4.500 mobiltelefoner sjöng han All for love som avslutningsnummer. Min favorit var nog Kids wanna rock. VG slaktade konserten men gav Kate Perry som spelade in telenor arena högsta tärningskastet. Vi och många med oss var nog glada att vi fick höra Bryans hesa röst istället för Kates djungelvrål. :)

Det tar på krafterna att vara vaken på natten. En liten powernap innan det bar dags att gå till Oslos nya teater och se musikalen Chicago.
Vi hade platser på första rad och musikalartisterna kröp bokstavligt talat upp i knä på oss. Jag hade inga förväntningar till föreställningen och blev mycket positiv överraskad. Kan gärna tänka mig att se den igen på engelska.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Hej skriv gärna några rader till mig.
Det är så trevligt att få en lite hälsning

Hund på rymmen

I går efter jobbet lagade vi (läsa Wiggo) middag. Efter middagen tog vi med hundarna på promenad. Jag hade sett lite tidigare på dagen att d...