onsdag 25 mars 2015

Hemmaspa

Efter en vecka med för god mat och för god dricka fick det bli en hemmakväll.
I Oslo besökte jag Bente och hon fräschade upp mitt hår. Hon jobbar på den fashionabla frisörsalongen Spaghetti i Bokstaveien. Här hemma har jag med hjälp av diverse oljor och skafferivaror gjort mina egna spaprodukter.

Hårkur
90 mil Kokosolja (rumstempererat å smält)
2 droppar rosenolja
2 droppar tetreolja
3 droppar Lavendelolja
Rör samman och smör in hårtopparna. 
Packa gärna in i en varm handduk och schamponera som vanligt efter 30min

Ansiktsmask (uppstramande)
1 äggvita
Teatreeolja 5 droppar
2 droppar lavendel
Vispa ihop tills det blir små bubblor och pensla på ansiktet. Låt sitta i ca 20 minuter.

Fotbad
250g Grovkornigt havssalt
10 droppar Lavendelolja
15 droppar rosmarinolja
15 droppar eukalyptusolja
(Om man vill ett par droppar grönsåpe)
Använd ett par matskedar av blandningen i ett fotbad

Läppskrubb
Strösocker
Honung
Torka läpparna med en våt frote handduk och därefter massera in honungsblandningen.

Avslappnande med en kopp Yogi tea och en ny Vagabond. Good life

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Hej skriv gärna några rader till mig.
Det är så trevligt att få en lite hälsning

Isfiske och silver

Isfiskartävling på Miron. Här var det full rulle hela lördagen med stora och små isfiskare. Tävling i kastspö för barnen med indelning i frå...