tisdag 13 januari 2015

snowsport

I dag följde jag med instruktörerna ut i backen.
Terje hade en clinique som vi kallar det.
Där instruktörerna kan träna och utvecklas. I dag var det snowboard på schemat. De sista dagarna har det blåst och snöat, backen var perfekt med fluffig vit snö som dämpade fallen. 
För många fall och kullerbyttor blev det.
Efter jobbet tog jag en kvällstur med Eric och längdskidorna. (Firar 10 år med de skidorna den här säsongen). Eric hittade harspår och jag fick träna armarna när jag stakade mig fram. Skidorna glider inte som de gjorde en gång. Men det ger mer träning;)

Förresten investerade jag i en ryggplatta idag. Jag är alltid så orolig att någon ska köra på mig i backen. Hittade en jätte fin och bekväm väst på sporten. Det blev superbra.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Hej skriv gärna några rader till mig.
Det är så trevligt att få en lite hälsning

Hund på rymmen

I går efter jobbet lagade vi (läsa Wiggo) middag. Efter middagen tog vi med hundarna på promenad. Jag hade sett lite tidigare på dagen att d...