fredag 16 januari 2015

Boom Boom....Hopp Hopp...

De sista dagarna har snön vräkt ner och vi skottar snö mest hela tiden. Trots det åkte vi till skogen idag. Jag, pappa och Eric. Det var två veckor sedan Eric fick jaga och redan när vi svängde in på grusvägen började han pipa i bilen. Pipen övergick till glädje tjut ca 10 minuter efter att vi släpte ut honom ur bilen. Klockan 10.15 släpte vi och det dröjde som sagt inte länge föränn han hade en hare p å fötterna. Frustrerad kämpade Eric i stora snödrivor, som ett lok for han fram. Jag och pappa satte oss på var sitt pass och väntade. När klockan närmade sig 11.30 fick jag syn på haren och Eric var inte långt bakom. Haren vände när han såg mig ( smart val) hoppade tillbaka ned bland buskarna. Jag sökte mig lite längre fram på stigen och plötsligt sitter haren i en snödriva. Jag lägger upp bössan och trycker av. Haren hoppar över stigen, jag pangar på igen men haren försvinner upp i en brant skogsglänta. Jag var för långsam. Kan jag skylla på alla vinterkläder, och bökigt att lägga upp bössan snabbt nog?.  Eric fick problem att följa efter upp på grund av snön men han kämpade på ett par timmar till. Vi avslutade dagen med kaffe och smörgås. En härlig vinterdag i Januari.
Gyttorp bössan fick avlossa två skott idag, tyvärr var Jösse snabbare än mina reflexer

Fina vinter motiv i skogen nu

Eric efter 3,5 timme. Den djupa snön gjorde att jakten gick sakta idag och Eric blev mer och mer frustrerad. Haren hoppad lätt och fint ovanpå snön.

Trött och sliten vovve fick dela smörgåsarna med oss vid lägerelden.

KOS!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Hej skriv gärna några rader till mig.
Det är så trevligt att få en lite hälsning

Isfiske och silver

Isfiskartävling på Miron. Här var det full rulle hela lördagen med stora och små isfiskare. Tävling i kastspö för barnen med indelning i frå...