fredag 23 januari 2015

Januarikallt

Den här veckan är det fullbokat på Liavegen 3.
Karl Petter bor i gästrum nummer 1. Linda och Martin i nummer 2.
Eric vill gärna snika sig in i rum nummer 2, men där möter han lite motstånd.
Inte alla som uppskattar en varm hårig fyrbent kamrat i sängen.
I  morse gick vi upp tidigt, 06:30 och klockan 07.00 var vi klara för morgon Yoga med Pi.
En timme med fysisk aktivitet inne i simhallen på Radisson. Det hjälper onda muskler att stretcha i ett varmt rum. Riktigt härligt.
Jag och Pi har också bokat en helg i Göteborg för att deltaga på Yoga Games. Tre dagar med föreläsningar, träning och yoga. Eftersom Lotta, Anki och flera bor i krokarna runt Göteborg tänkte jag slå flera flugor i en smäll.
Pi on ice

Vintercampen

Utsikt mot Jotenheimen












Iskallt på Beitostølen just nu. I går kväll testade jag mina nya (födelsedags) skidor. Med skintech behöver de inte vallas och de gick fort som tusan. Det blir alltså lättare för Eric att dra mig nu. Allihopa var ute på en liten längdskidsrunda i går. Vi åkte upp till Vintercampen där några av instruktörerna spenderade natten. Det var den kallaste natten på hela veckan, men de fick se nordljus och de hade bra sovsäckar med sig.
I kväll får vi se vad som händer. Kraftidioten har kommit ur på DVD, ska försöka få tag i den filmen.




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Hej skriv gärna några rader till mig.
Det är så trevligt att få en lite hälsning

Isfiske och silver

Isfiskartävling på Miron. Här var det full rulle hela lördagen med stora och små isfiskare. Tävling i kastspö för barnen med indelning i frå...