tisdag 11 november 2014

First night in Nashville

Första kvällen i Nashville
Broadway St i Nashville är gatan där allt händer. Barerna ligger vägg i vägg och våning på våning.
En bar kan ha tre våningar med livemusik på alla våningar. Vi var glada att vi tog på oss bekväma skor och inte cowboystövlar. Alla dörrvakter kollar I.D på alla och alla frågar var vi kommer i från. Vi träffade på ett gäng med lokala killar. De var ute och firade deras vän som kommit hem ifrån den Amerikanska Armen, han var kanske 25år. Killen kramade om oss hela tiden och var nog väldigt lycklig över att vara hemma igen. Det går inte att föreställa sig vad han har upplevt i de krigshärjade områdena i Afghanistan. Kontrasten med att festa med sina vänner hemma i Nashville måste vara total. 
Planen för kvällen enligt Wiggo och Jon var att ta en öl på varje plats och sedan gå vidare. (Jag var inte med i den planen). Det fungerade, nästan.
Vi hamnade på Whiskey Bent till slut. Här dansade folk som galna. Danskurserna här måste vara fullbokade på sekunder. Gamla och unga med cowboyhattar slängde sina lurviga på dansgolvet. En man hade till och med en väska med sig, där han hade handduk,vattenflaska och extra skor.
Jon fick den här "lilla" smörgåsen på Margretville
Jag beställde Mahi-mahi med mangosalsa,det hör till en mina favoriträtter här.
Till efterätt åt jag Bananabread pudding med vaniljglass,nötter och chokladsås.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Hej skriv gärna några rader till mig.
Det är så trevligt att få en lite hälsning

Hund på rymmen

I går efter jobbet lagade vi (läsa Wiggo) middag. Efter middagen tog vi med hundarna på promenad. Jag hade sett lite tidigare på dagen att d...