söndag 9 november 2014

Atlanta

Fredag kväll avslutades sent på Hard Rock Café, Atlanta.
Vi checkade in på eftermiddagen på hotellet Aloft i downtown. Ett par kvarter i från hotellet hittade vi en gata med restauranger och barer. Först gick vi på en Irländsk bar och drack Irish Coffe och sen vidare till Hard Rock. Lördag morgon hade vi bestämt att möta upp Ryan och äta frukost. Han bor i Atlanta sedan ett år tillbaka men kommer i från Minnesota. Vi träffade honom på bröllopet i Minnesota i fjol.
Wiggo,Ryan och Jon på en behövlig och uppfriskande morgon promenad i Atlanta.
Överraskande fin och trevlig stor stad.
Frukosten blev serverad här på No mas Hacienda y cantina. Det kändes som att vi var tillbaka i Mexico. Jag ville beställa allt på menyn och de hade även en stor affär med mexikanskt hantverk.
Hit vill jag tillbaka om jag någon gång har vägarna förbi. Tyvärr fick jag inte tid att ta kort på maten eftersom jag var vrålhungrig ;)
När vi gick tillbaka mot hotellet möttes vi av en parad. Veterans day i Amerika, något vi helt klart hade missat. Hela centrum var nu avspärrat och gatorn kantades med åskådare med viftande flaggor och hurra rop. Bilar,hästar,krigs veteraner,basketlag,60 åriga drillflickor,militärskolor och många flera gick i den långa paraden. Den verkade aldrig ta slut. Men vi njöt solen och den fina dagen. Här kommer några bilder i från paraden.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Hej skriv gärna några rader till mig.
Det är så trevligt att få en lite hälsning

Hund på rymmen

I går efter jobbet lagade vi (läsa Wiggo) middag. Efter middagen tog vi med hundarna på promenad. Jag hade sett lite tidigare på dagen att d...