fredag 24 oktober 2014

Money, Money Money...















Under semestern unnar man sig alltid något extra, hela tiden!
Det kan fort rinna i väg om du inte har en liten översikt. Jag har lagt in de faktiska priserna för flygbiljett,hyrbil,lägenhet och parkbiljetter. Mat, shopping och diverse har jag bara räknat ut på ett ungefär vad jag tror.
Det är inte kalkylerat in bensin eller parkering, transport till Gardemoen. Den näst största posten är nu mat 19%. I verkligheten kommer den inte att bli så stor (hoppas jag).

Vi har hyrt en lägenhet vilket får ned kostnaderna genom att vi äter frukost och kvällsmat hemma. Det är optimistiskt att planera middagen hemma eftersom vi älskar att gå på restaurang.
Någon kväll kommer vi självklart att laga middag hemma, men om det blir billigare är jag osäker på.
Det har hänt mer än en gång att vi går bärsärk på de stora mataffärerna där borta.
Hotell utöver de dagarna vi inte har lägenheten i Orlando är beräknat med ca 350,-/dag pr. person
Shopping 12%. Satsar på att få handla de flesta julklapparna och uppdatera garderoben inför vintersäsongen.
Hyrbilen 9% hade också varit en mindre post om vi inte bestämde oss för att välja en lite för stor bil den här gången.

Det blir interessant att se om diagrammet håller, Oavsett är det länge, länge till nästa semester.
Dags att börja packa. Enligt väderleksrapporten är det SOL och väldigt varmt. Det får bli en lätt packning.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Hej skriv gärna några rader till mig.
Det är så trevligt att få en lite hälsning

Kautakeino

Ja vi har bokat en helg till Kautakeino. Någon åker till Spanien och någon väljer att åka till Nord Norge… VG skriver att det är nu -34 grad...