fredag 31 oktober 2014

Dreamliner for the first time

Flög med Norwegians nya stolthet Dreamlinern ifrån Oslo till Orlando. Jag hade inga stora förväntningar med flygresan med tanke på allt negativt i media. Första gången vi flyger direkt till Orlando och det tog bara 9 timmar 15 minuter. Efter en liten kaosartad ombordstigning där de först släppte ombord premium klass och därefter, alla. Blev det självklart stopp i mittgångarna. 
Jag hade reserverat platser på rad 9 i mitten. Tre säten i rad och två mittgångar. Personalen såg och hördes ut att komma ifrån Thailand. Stod det inte något i tidningen om att Kjos anställde utländsk arbetskraft? Måste googla det sen....
Det var iallafall okej med benutrymme och alla hade varsin skärm framför sig. Förutom filmer och underhållning beställer du mat,dricka,taxfree etc. genom att klicka dig fram på skärmen. Vi klockade hur lång tid det tog att beställa två drickor. Du drar ditt kreditkort i själva skärmen och ditt kvitto blir skickat till din epost adress.
Imponerande 1,5 minut senare kommer flygvärdinnan med beställningen. Imponerande.
Jag och Wiggo hade förbeställt veganmat och Jon den ordinära menyn. Vår mat var faktiskt väldigt god. Jon var också nöjd med sin mat. Han fick välja mellan kyckling eller biff.
Innan vi landade i Orlando fick vi också en smörgås och lite frukt. 
Dreamlinern är tydligen konstruerad med tanke på att minimera jetlag med hjälp av friskare luft och ljussättningen i kabinen. Jag var kritisk till det påståendet men jag tror det hjälpte. Jag kände mig inte lika sliten efter flygresan som jag brukar. Men det kan självklart ha andra orsaker också.
Väl framme hämtade vi våra hyrbil, klickade in adressen på GPSN och körde till lägenheten. 
Wiggo och Jon på Gardemoen innan Take off.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Hej skriv gärna några rader till mig.
Det är så trevligt att få en lite hälsning

Hund på rymmen

I går efter jobbet lagade vi (läsa Wiggo) middag. Efter middagen tog vi med hundarna på promenad. Jag hade sett lite tidigare på dagen att d...