torsdag 23 oktober 2014

Nashville i Beitostølen

Tisdag kväll blev en helkväll så att säga. Jag lagade supergod middag och sen gick jag, Wiggo och Kjetil upp till hotellet. Jace Everett var klar för att ta med oss till Amerikanska södern. Han är mest känd här i Skandinavien för sitt ledmotiv till tv serien True Blood.
Sången "Bad things" blev en hit 2008 genom vampyrseriens succé.
Jag tror inte att det var ölet som gjorde sitt men det kanske hjälpte ? Det var en fantastisk konsert i Lobbybaren. MTI hade riggat upp en liten scene längst in i lokalen. Det var perfekt. Jace var dragplåstret. Hans musikaliska vän Dan Cohen kompade Jace på scenen även han fick också spela ett par sånger. Daniel Cohen född i New Orleans men uppväxt i Kentucky. Han är låtskrivare,gittarist och vokalist, sålde även sitt album Bluebird här på deras Norge turné.
Vi fick tillfälle att prata med killarna efter konserten. Självklart försökte vi få lite tips om New Orleans och Nashville. Maple Leaf Bar var ett hett tips ifrån Cohen. ( minne annteckning)
Samtidigt fick vi ett råd om att skita i Memphis och åka till Austin istället. Tydligen var Memphis inget att ha, mycket kriminellt och så vidare. Austin var en pärla. Vi får se hyr vi gör, men väldigt kul med "inside information". 
Jag och Dan Cohen
Wiggo och Jace
Wiggo fick fotografera mera :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Hej skriv gärna några rader till mig.
Det är så trevligt att få en lite hälsning

Isfiske och silver

Isfiskartävling på Miron. Här var det full rulle hela lördagen med stora och små isfiskare. Tävling i kastspö för barnen med indelning i frå...