söndag 14 september 2014

Jaktdagar i Sverige

Full fart framåt. 
Känns inte riktigt som om timmarna räcker till. I onsdags fick vi ta över huset och torsdag åkte jag till Sverige. Smidigt !?
Kanske inte den bästa planen jag har haft men det får gå. Nu är jag hemma i Årjäng. Försöker att få ordning på alla möbler och saker jag har haft stående i källaren på Violvägen. Mormor har också bidragit med möbler,mattor och diverse saker. Tror inte art jag måste köpa en enda ny sak innan jag flyttar in.
Jag och Eric i Villevillekulla!
Det här fina timrade huset följde med i husköpet.

Fredag morgon jagade vi i Kallsåsen. Det tog ett tag innan Eric fick upp en hare. Det är så mycket mer svårjagat här än i Norge tycker jag. Det blev ingen jösse med i säcken hem, men en hel del kantareller. Inte fy skam. 
Lördagen var det dags att göra sin plikt som svensk och rösta i Riksdagsvalet,Landstinget och Komunalvalet. Belöningen blev en fika med mamma och pappa på cafe Broms. Härligt, nästan lite för bra väder har det varit de sista dagarna. Biltvätt,matlagning och träning stog på schemat. 
Söndag morgon var det dags för en ny runda i skogen. Eric lever sina glada dagar. Prästgårdsskogen fick höra ett rungande skall av Eric ca 07:15 i morse. Han drev på bra och både jag och pappa  "kosa" oss till ljudet av Erics skall. Efter 1,5 timme stekte solen och vi kopplade upp en väldigt missförnöjd vovve. Eric ville verkligen inte med hem. Efter bilvaxning tog vi en ny tur till skogen. Den här gången för att plocka lingon.
20 liter lingon på en dryg timme.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Hej skriv gärna några rader till mig.
Det är så trevligt att få en lite hälsning

Kautakeino

Ja vi har bokat en helg till Kautakeino. Någon åker till Spanien och någon väljer att åka till Nord Norge… VG skriver att det är nu -34 grad...