söndag 13 juli 2014

Morning hike to the waterfall in Kalvedalen

Good morning! Eric väckte mig redan vid sju tiden i morse. Han kände nog på sig att vi skulle upp tidigt.
Pi,jag och Eric gick in till Kalvedalen. Det är en liten oas här på fjället. Jag får lite hjärtklappning av tanken på att det finns en del huggorm på vägen in i dalen. Men det fick inte stoppa mig idag. Solen värmde och stenarna var redan varma fast än att det var tidigt på morgonen. Eric drog mig åt alla håll och kanter. Det luktade nog väldigt gott...överallt. Stigen in är ibland fin och ibland obefintlig. Vi krossade bäckar, stenrös,skog och ormbunksdjungel för att komma fram till vattenfallet. Det är värt besväret. Myggorna måste hade tagit sovmorgon för inte ens de var plågsamma idag. Väl framme hoppade vi ur kläderna och tog ett uppfriskande morgon bad. Soltorkade på ett par svarta klippor och bara njöt av morgonen. Det är dagar som det här som gör allt....

Vattenfallet

Som taget ur en Jurassic park film...

Eric i andra änden av kopplet

Regnbågen var konstant och pricket över i ;)

Eric hittade ett par dunbollar(fåglar) som simmade runt medans mamman flög över oss.
 Hon var nog väldigt skeptisk till besök. Precis lika skeptisk som Eric är till vatten.

Morgon yoga vid vattenfallet, det är ganska exotiskt måste jag medge.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Hej skriv gärna några rader till mig.
Det är så trevligt att få en lite hälsning

Hund på rymmen

I går efter jobbet lagade vi (läsa Wiggo) middag. Efter middagen tog vi med hundarna på promenad. Jag hade sett lite tidigare på dagen att d...