torsdag 19 september 2013

Hawaii Maui Paia

Efter tre dagar i Paia, Maui känner jag mig super fräsch. Om man bortser från svett,sand,solkräm i ögonen,solbrännan och sandkorn i hårbotten och...ja... 
Flygningen i från Dallas avslutades lite hoppigt när vi landade men annars gick allt på räls. Esteban som vi lånar bilen av tog emot oss vid bagagebandet och körde oss hem till Ana. Ana hyr ut två studio lägenheter i sitt hus. 
Vi packade ut och begav oss ut för att leta upp en mataffär. Hittade mataffären i mina drömmar!
De har bara organiska produkter och överflöd av veganskmat. Frukt och grönsaksavdelningen är himmelriket. Många frukter jag aldrig har sett eller hört om förr så jag plockade med mig lite av varje.
Drakfrukt och papaya som smakar jordgubbe hör än så länge till favoriterna.
Stränder finns det så klart. Tre stycken har jag hunnit med än så länge. Hookipa Beach som är världskänd för vindsurfing, Balwin state Park strax innan man kör in i Paia och en liten strand ca 1 km från där vi bor som jag inte vet vad den heter. Den sista är perfekt på morgonen när vi tränar intervaller:)
I morgon är planen att ta en Road trio till Hana. Det ska vara en vidunderlig upplevelse. Regnskog,vattenfall,slingriga vägar ( ingefära tabletterna går ner på högkant) och utsiktsplatser. Vi får se om det verkligen är samma standard som i Norge på vägen.
Sommarlov. Nu
Påminnelse om att det är en vulkanö
Beach life
Shopping Maui Mall
Praktik? Kanske inte...
Tacos till middag :)








1 kommentar:

Hej skriv gärna några rader till mig.
Det är så trevligt att få en lite hälsning

Hund på rymmen

I går efter jobbet lagade vi (läsa Wiggo) middag. Efter middagen tog vi med hundarna på promenad. Jag hade sett lite tidigare på dagen att d...