lördag 17 augusti 2013

Jaktsäsongen 2014

När jag vaknar på morgonen och släpper ut Eric, känner jag det i luften.
En dag är det ösregn och dimma, den andra dagen strålande sol,jaktsäsongen är rätt runt hörnet.
Eric märker det också. När vi är ute på kvällspromenad försvinner han i det höga våta gräset med nosen fastklistrad vid marken. Med mig på släp i flexibandet trasslar vi in oss i alla kvistar och buskar som finns.
Det ska bli så skönt att släppa honom...

Var inne på Jaktia.se och kollade i deras web shop. Hittade den här fina väskan
http://www.jaktia.se/Ryggsaeckar--Vaeskor/Vaeskor/Chevalier-Briefcase-Leather.htm
Lite i dyraste laget, och vad ska jag ha den till? Men fin var den hehe....
När jag kommer över til staterna ska jag se om de har ett större utbud av jaktrelaterade produkter till tjejer.
Det är alltid så trist fasong och opraktiska storlekar på det som finns att få tag i här. Kanske det finns ett fint fodral til hagelbörsan?




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Hej skriv gärna några rader till mig.
Det är så trevligt att få en lite hälsning

Isfiske och silver

Isfiskartävling på Miron. Här var det full rulle hela lördagen med stora och små isfiskare. Tävling i kastspö för barnen med indelning i frå...