tisdag 12 februari 2013

Rosa semlor

I kväll har jag bakat! Inspirerad av alla läckra semlor som jag har sett och att det är alla hjärtans dag snart.
Det blev semlor med hallongrädde. Semlorna bakade jag enligt mitt gamla recept. (Sök semlor i sökrutan). Istället för vanlig grädde blandade jag i hemmagjord hallonsås. Koka upp 500g frysta hallon med 2dl socker. Sila av kärnorna och där har du en skitgod hallonsås till glass,yoghurt,fil eller grädde.
Det har kommit så många ekologiska varor till affärerna här uppe på fjället också. Vi har gått berserk! Efter att jag såg filmen/dokumentären Forks over Knives.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Hej skriv gärna några rader till mig.
Det är så trevligt att få en lite hälsning

Hund på rymmen

I går efter jobbet lagade vi (läsa Wiggo) middag. Efter middagen tog vi med hundarna på promenad. Jag hade sett lite tidigare på dagen att d...