tisdag 12 februari 2013

AppleTv

I födelsedagspresent till mig själv blev det en appleTv.
Apple TV gör det möjligt att strömma digitala mediefiler (audio, video och foton) från Itunes Store, Netflix, Youtube, Flickr, Mobile Me eller en dator med Mac OSX eller Windows till en tv-apparat.
Jag kan använda min iPad eller iPhone som fjärrkontroll. Väldigt smidigt. Wiggo blev först lite besviken när jag fick paketet på posten. Han hade förväntat sig en stor ny cool iMac eller något liknande, i allafall något med en skärm. Men i asken låg den lilla fina appletvn.
Jag har konto på Netflix och det fungerar perfekt. Det enda jag tycker är lite jobbigt är att de filmer som inte är i rätt format för iTunes kan jag inte titta på. Tydligen ska det gå att hacka appleTvn så att man löser det problemet! Men jag är ingen hacker så jag får koppla i kablarna när det inte fungerar. Det är skönt att ha det trådlöst, slipper alla damråttor som vill flytta in bland alla kablar när tvn,datorn,högtalare och allt måste vara ihop kopplat.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Hej skriv gärna några rader till mig.
Det är så trevligt att få en lite hälsning

Isfiske och silver

Isfiskartävling på Miron. Här var det full rulle hela lördagen med stora och små isfiskare. Tävling i kastspö för barnen med indelning i frå...