måndag 24 december 2012

XMAS

Ja, då var det Julafton.
Vi startade med en mysig frukost och gjorde i ordning de sista klapparna.
Jag försökte övertala Wiggo att öppna sin julklapp. Men han vägrade!
Får väll vänta till i eftermiddag då.
På jobbet har det varit god stämning hela dagen.
Det snøar som tusan och Torgeir är ute och kör med hästarna.
Jag har tomtedräkten på mig, fick hårband med bjällror av Mimmi, så när jag går låter det
*klin*kling-kling* Precis som Torgeis hästar...
Förra året bestämde jag mig för att julen 2012 skulle jag fira hemma i Årjäng, men så blev det inte.
Efter att ha pratat med vänner och bekanta idag kan jag tycka att en julafton på kontoret inte är så illa.
Stress och osämja i familjerna. .Förmodligen stress som leder till krångel...
Min kompis uppdatering på Facebook idag säger allt:

"Aargh det är så mycket med jul nuförtin! Julklappshets, matöverflöd och svinn, granskövling, överkompsumtion av alkohol, jultrafikens dödsfälla, folk som sitter ensamma mot sin vilja, folk som umgås mot sin vilja, evangelier till förbannelse, pepparkaksdebatter som ingen verkar insatt i men alla tycker något om, fula julbelysningar osv osv...Jag spyr på jul!! Bokstavligt talat!...urk....började vid 6-tiden imorse :("

Så att jobba och i kväll äta middag på hotellet, är inte vad jag kallar en dålig julafton. Tvärtom!
Jag i rött, precis som idag ;)

Jag, tomten och Dalmatinern Erik
Kram till familjen hemma i Sverige och Eric så klart ;)


1 kommentar:

  1. Härliga gamla bilder. Saknar dig! Gott nytt år. Kram Anki

    SvaraRadera

Hej skriv gärna några rader till mig.
Det är så trevligt att få en lite hälsning

Kautakeino

Ja vi har bokat en helg till Kautakeino. Någon åker till Spanien och någon väljer att åka till Nord Norge… VG skriver att det är nu -34 grad...