lördag 22 december 2012

X-mas tree 2012

Jag tappade tron på att jag skulle få in en julgran i år. Tiden har bara försvunnit de sista veckorna. Men idag, äntligen. Blev det tid över för att plocka en julgran. Det är inte det lättaste projektet. De gömmer sig gott bland furor och björkar. Lite små generade står de helt tysta under ett tjockt lager av nysnö. Tre orrar flög upp från sina dock. Det är mycket liv i skogen fast allt verkar vid första blick så stilla och mörkt. Plötsligt står den där, i en liten glänta. Snön räcker mig till midjan. Välkommen hem till mig, in i värmen....







Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Hej skriv gärna några rader till mig.
Det är så trevligt att få en lite hälsning

Isfiske och silver

Isfiskartävling på Miron. Här var det full rulle hela lördagen med stora och små isfiskare. Tävling i kastspö för barnen med indelning i frå...