söndag 1 maj 2011

Springtur til Olestölen

Efter 10 km var vi framme. Fick dricka lite vatten i en bäck och seda var det bara att vända hem igen. Inga lemlar men det hoppade upp en räv framför oss. Eric fick los men det gick bra ;) Jag satt ju fast som ett ankare i han...
När jag kom hem fungerade inte Nike+ up loaden. Lite typiskt när man springer långt att den inte fungerar..men, men...
Två mil känns i fötterna idag. Och jag som ska på fjälltur med Sofie och Gro. Får se hur det går.
Det r så sjukt fint att springa på de gamla stölsvägarna.
Finns så många av dem och de leder till fantastiskt fin vyer och nya platser att utforska.

Pisspaus på vägen in till Olevattnet.
Som Mora Träsk sjunger:
Du ska få min gamla potta när jag dör,
för där uppe hos Maria får man pinka i det fria.
Du ska få min gamla potta när jag dör...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Hej skriv gärna några rader till mig.
Det är så trevligt att få en lite hälsning

Kautakeino

Ja vi har bokat en helg till Kautakeino. Någon åker till Spanien och någon väljer att åka till Nord Norge… VG skriver att det är nu -34 grad...