tisdag 19 maj 2009

Matmuffins a la Grekland


Feta- och olivmuffins

Ingredienser

12 st

100 g fetaost
1 dl  svarta oliver jag hackade dem och hackade också upp  några soltorkadetomater





4 dl vetemjöl
2 dl grahamsmjöl
2 tsk bakpulver
3/4 tsk salt
4 ägg
1/2 dl smör- & rapsolja/ Jag smälte vanligt smör
2 dl naturell yoghurt

Gör så här

Sätt ugnen på 200°. Dela osten i bitar och oliverna i halvor. Blanda mjöl, bakpulver, salt, fetaost och oliver. Vispa ihop ägg, smör- & rapsolja och yoghurt. Rör ner det i mjölblandningen. Klicka ut smeten i en muffins- plåt för 12 muffi ns eller i stora pappersformar. Grädda i mitten av ugnen 20–25 min. Låt svalna

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Hej skriv gärna några rader till mig.
Det är så trevligt att få en lite hälsning

Hund på rymmen

I går efter jobbet lagade vi (läsa Wiggo) middag. Efter middagen tog vi med hundarna på promenad. Jag hade sett lite tidigare på dagen att d...