söndag 17 december 2023

3 Advent


Vi hade ”Nobelmiddag” hemma på Nobeldagen. En fördel att man kan gå på toaletten när man vill.
Wiggo fixade förrätt och huvudrätt och jag lagade cheesecake till efterrätten.
Bakad ostkaka med blåbär
Inrefile av oxe med jordärtskocka puré och kronskärda morötter
Förrätt serveras med snaps, skål för Alfred, skål för Kungen osv….
Rökt lax i stuvad persilja 
Mitt i veckan åt vi korv och bröd till middag. Så det varierar lite med middagarna.
Vi skottade bort snö runt bastun och såg till Vildmarkspaet vi har på jobbet. Bellman följde med och var väldigt sugen på grillad korv. Jag hade tagit med en tomtedräkt också. Vi fick filma lite och tragik några bilder till jobbet.

Men i dag har snön smält och det är milt ute, hoppas inte att all snö försvinner. Det kommer bli mycket jobb framöver. Gästerna är gladare om vädret är bra.







Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Hej skriv gärna några rader till mig.
Det är så trevligt att få en lite hälsning

Hund på rymmen

I går efter jobbet lagade vi (läsa Wiggo) middag. Efter middagen tog vi med hundarna på promenad. Jag hade sett lite tidigare på dagen att d...