Bloggarkiv

Leta i den här bloggen

söndag 7 maj 2023

Hundutställning i Säffle

Värmlands stövarklubb arrangerade utställningen på Idrottsplatsen i Säffle. Här träffade vi Musikk, Roland och Inga.
Kanske ingen lyckad släktträff för Bill, eftersom han morrade till Musik i ringen. Och en del andra hundar.
Men domaren gillade Bill och han fick bäst betyg av alla du Dunkerstövare. Excellent, det var nära CK och rosett men inte den här gången. Kanske inte så imponerande när man morrar åt motståndarna i ringen.

Här sitter vi och väntar på att det ska dra igång

Träffade en fin Dunkerstövare med namn Rut. Från Bengtsfors.

Holgers konditori firade 90 års Jubileum. Vi firade Bills resultat med räksmörgås. De hade också bakelser med King Charles den 3.e. Vi köpte med hem till fika. 

Efter en lång dag somnade Bill fort när vi kom hem.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Hej skriv gärna några rader till mig.
Det är så trevligt att få en lite hälsning

Fisksäsongen är i gåg

​Jag och pappa lämnade hundarna hemma. Åkte ut några timmar på Øyangen. Det var en bra besult då vi slog vårt eget rekord i att dra upp örin...