fredag 18 juni 2021

Harunge


Assisterande booking manager Bill! Alltid redo

De tog kontak med mig i från Beitostølen Helsesportsenter i går. De hade hittat en liten harunge på fotbollsplanen. 
Jag åkte dit och hade med mig vantar och korg. I tillfälle jag skulle ta med den hem. Men den var så lite . Vi bygde ett skydd över den och hoppades på att mamman vågade sig tillbaka senare på natten. Och tack och lov gjorde hon det. Så slutt gott allting gott. Det låg nämlingen kvarlevor av ungens syskon vid sidan av, mindre trevligt.  

Stolpjakten är i gång. Och jag har köpt nya terrängskor som jag skall testa ut. Merrell Agility Peak. Hundarna fick följa med och jaga stolpar. Väldigt roligt att valpen är lite större. Lättare att ha med båda hundarna ut nu.

Efter stolpejakten hejade vi på Danmark. Men de förlorade med ett ynka mål.

Båda fick följa med på kontoret i dag. Det går hyfsat bra. Hoppas att vi inte för besök av allt för många hundar i dag.

De är söta när de sover!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Hej skriv gärna några rader till mig.
Det är så trevligt att få en lite hälsning

Hund på rymmen

I går efter jobbet lagade vi (läsa Wiggo) middag. Efter middagen tog vi med hundarna på promenad. Jag hade sett lite tidigare på dagen att d...