onsdag 28 oktober 2020

Jaktprov med Bellis

Jag anmälde Bellman till öppet prov utan några högra förväntningar.
Det har varit regn/snö och slaskigt väder här vi bor på Bessheim Fjellstue. Domaren bjöd in oss till Vågå där vädret var lite bättre och det var barmark.
Ny plats, nya områden och som sagt det första jaktprovet för Bellman i Norge.
Spännande.
Vi släppte ca 08:30 och Bellman började väcka nästan med en gång. Det tog nog nästan en timme innan han fick los. När vi satt och pratade hoppade det fram en vit hare, men det var inte den haren Bellman drev på. 

Här var jag helt säker på att haren skulle komma springande.
Vi tog tyvärr inte så många bilder under dagen, det var för spännande. 
Men i slutet av dagen gratulerade domaren till jakten och 120 min. Vilket betyder 1a pris. Vi väntar på det slutliga resultatet inkluderat alla egenskapspoäng. 
Hoppas han får bra på lydighet, han var jätteduktigt!



Är middagen klar ? Bellman gillar värmekabeln på toaletten.

I dag har vi vilat och gått promenad till Gjendesheim. Här ligger båtarna och väntar på nästa sommar.

Utsikten i från lägenheten vi bor i. Jag har tagit med kontoret. Fint att vara lite mobil med jobbet så man kan kombinera nytta med nöje(jakt)!

Han här bor på baksidan av vårat hus, tillsammans med två andra renar. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Hej skriv gärna några rader till mig.
Det är så trevligt att få en lite hälsning

Hund på rymmen

I går efter jobbet lagade vi (läsa Wiggo) middag. Efter middagen tog vi med hundarna på promenad. Jag hade sett lite tidigare på dagen att d...